Bizimle iletişime geçiniz

Medya

AYM’den gazeteci Acar’a 30 bin lira manevi tazminat!

15 Temmuz’dan sonra tutuklanan Gazeteci Cihan Acar’ın 31 Mart 2017’de ikinci kez tutuklanmasına AYM, hak ihlali kararı verdi.  

BOLD – Cemaat soruşturması kapsamında tutuklu yargılanan 17 gazeteciden Cihan Acar, 1 Mart 2017’de İstanbul 25. Ağır Ceza Mahkemesi tarafından ilk duruşma tahliye edilmiş ancak tahliyeye yapılan itiraz sonucu cezaevi çıkışında, “Anayasal düzeni değiştirmeye teşebbüs etme” ve “Türkiye Cumhuriyeti’ni ortadan kaldırmaya teşebbüs etme” iddiasıyla tekrar gözaltına alınıp tutuklanmıştı. 

İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığının hazırladığı ikinci iddianame nedeniyle cezaevi çıkışında yeniden tutuklanan 17 gazeteci, İstanbul Emniyet Müdürlüğünde bir hafta gözaltında kaldıktan sonra yeniden tutuklanmıştı.  

17 gazeteci ile birlikte Cihan Acar haklarında açılan “Anayasal düzeni değiştirmeye teşebbüs etme” ve “Türkiye Cumhuriyeti’ni ortadan kaldırmaya teşebbüs etme” suçlamasından beraat etmişti. İkinci kez tutuklanmalarına neden olan suçlama da hak ihlali yaşandığı gerekçesiyle Cihan Acar, Anayasa Mahkemesi’ne (AYM) başvurdu.  

AYM, Cihan Acar’ın başvurusunu değerlendirerek “kişi hürriyeti ve güvenliği hakkını ihlal” kararı verdi.  

Türkiye’deki ifade özgürlüğünü kullandığı için soruşturma ve kovuşturmaya uğrayanlar hakkındaki yasal süreci takip eden expressioninterrupted.com sitesindeki habere göre, Acar’ın ikinci kez tutuklanmasının kişi hürriyeti ve güvenliği hakkını ihlâl ettiğine oy çokluğuyla karar veren AYM, Acar’a 30 bin TL manevi tazminat ödenmesine hükmetti. AYM, Acar’ın başvurusundaki diğer iddiaları ise oy birliğiyle reddetti. 

Başvuruyu 22 Şubat 2020 tarihinde yaptığı toplantıda inceleyen AYM Birinci Bölümü, 27 Şubat 2020 tarihli kararında Acar’ın yeniden tutuklanmasının hak ihlâli olduğuna hükmetti. Oy çokluğuyla alınan kararda iki üye yargıç karşı oy kullandı. 

2018 yılında “terör örgütü üyeliği” suçundan 6 yıl 3 ay hapis cezasına mahkûm edilen gazeteci Cihan Acar’ın dosyası Yargıtay 16. Ceza Dairesi tarafından onandı. 18 Ağustos 2018’deki karar duruşmasında tahliye olan Acar, tutuklu kaldığı sürenin düşülmesiyle 2 yıl daha cezaevinde kalacak.  

Af yasasıyla tahliye olan Alaattin Çakıcı’dan Bahçeli’ye iadeiziyaret!

Medya

Halk TV ve TELE 1 ekranları 5 gün kararacak: Lisansları da iptal olabilir

RTÜK’ün yayın cezası verdiği Halk TV ve TELE 1 kanallarının, aynı maddeden bir kez daha ceza almaları halinde lisansları iptal edilecek

BOLD- Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) genel yayın türünde, ulusal düzeyde yayın yapan kanallara mevcut yasa kapsamında ilk kez ekran karatma cezası uygulayacak.

RTÜK EMİR TELAKKİ ETTİ

Program durdurma yerine ekran karartma cezası verilmesine tepki gösteren RTÜK üyesi İlhan Taşçı, konuyla ilgili şunları kaydetti, “Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın “medya virüsünden kurtulacağız” sözlerini RTÜK’te kendisine “emir telakki eden” anlayış muhalif, özgün ve özgür yayıncılık yapmaya çalışan televizyon kanallarının sesini kesmeye dönük operasyonun bugün ikinci ayağını gerçekleştirdi. Televizyonların kapatmayla sonuçlanabilecek ceza maddelerinden yaptırım kararı verilmesi bu sürecin ilk aşamasıydı. Bugünkü Üst Kurul toplantısında, TELE 1 ve Halk TV’ye 5 (beş) gün yayın durdurma cezası verildi. Karar oy çokluğuyla alındı.”

LİSANSLARI İPTAL EDİLEBİLİR

Taşçı açıklamasının devamında, ”Ağır ceza kadar vahim olan diğer bir nokta ise bu televizyon kanallarının aynı maddeden 1 (bir) kez daha ceza almaları halinde bu kez kanalların lisansları iptal edilecek” dedi.

Ekran karartma cezası RTÜK’ün belirleyeceği tarihler arasında uygulanacak. 5 gün boyunca bu televizyonların ekranları karartılacak.

Gençlerden ‘Sosyal medyama dokunma’ kampanyası: ‘Sakin ol şampiyon’

Okumaya devam et

Medya

ATV için yapılan 90 bin şikayeti RTÜK görmezden geldi

Muhalif kanallara ceza yağdıran Radyo Televizyon Üst Kurulunun, ATV için 6 ayda gelen 90 bin şikayete rağmen tek bir rapor bile hazırlamadığı ortaya çıktı.

BOLD – Muhalif kanallara yönelik baskıcı olmakla suçlanan ve son olarak Ülke TV’deki Sevda Noyan’ın konuşmaları sonrası çokça tartışılan, Radyo Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) yeni bir skandalla gündemde.

RAPOR BİLE TUTULMADI

CHP’li RTÜK üyesi İlhan Taşcı’nın hazırladığı rapora göre, kurul kanallar arasında ayrımcılık yapıyor. Rapora göre, son 6 ay içerisinde, Tele 1, FOX TV ve Halk TV gibi muhalif kanallara para ve yayın durdurma cezası yağdıran RTÜK, Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak’ın ağabeyinin yönetimindeki, Turkuaz Medya bünyesinde faaliyet gösteren ATV kanalına, vatandaşlardan gelen 90 bin şikayete rağmen tek bir rapor bile hazırlamadı.

BAŞKAN ŞAHİN KANALIN HAMİSİ GİBİ

Raporu hazırlayan Taşcı, “RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin’in iktidar yanlısı ATV kanalının hamisi, koruyucusu gibi davrandığının belgesi. Resmen Şahin tarafından ATV’ye dokunulmazlık zırhı giydirilmiş durumda” ifadelerini kullandı.

SAĞLIKÇILARI HEDEF GÖSTEREN MÜGE ANLI İLK SIRADA

Ocak 2020-Haziran 2020 tarihleri arasında RTÜK’e en çok şikâyet edilen kanal ATV oldu. Bu kanal izleyiciler tarafından 89 bin 987 kez RTÜK’e şikâyet edildi. ATV’ye yönelik şikâyetlerin ilk sırasında Müge Anlı ile Tatlı Sert isimli program yer aldı.

Müge Anlı’nın koronavirüsle mücadele sırasında, canlı yayında sağlık personellerini hedef gösterici açıklamalarına bile inceleme yapılmadığı söyleyen Taşçı, “İzleyicilerin, yurttaşların 90 bin şikâyeti ortada dururken, tek bir rapor düzenlenmemesi, bu şikâyetlerin görmezden gelinmesi görevi kötüye kullanmaktır. RTÜK’ün yasal görevleri arasında bu şikâyetleri değerlendirmek de vardır. Ama Ebubekir Şahin, kendi siyasi bakışıyla Anayasal bir kurul olan RTÜK’ün görevini yerine getirmesini engelliyor” dedi.

Fırtına sonrası Küçükçekmece Gölü’nde korkutan görüntü

Okumaya devam et

Medya

AKP’li Yavuz’a ‘özel sayı’ çıkaran gazeteciler ifadeye çağrıldı!

CHP’li Ekrem İmamoğlu’nun İstanbul seçimini kazanması sonrası ‘Hiçbir şey olmasa bile kesin bir şey oldu’ sözüyle dikkat çeken AKP’li Ali İhsan Yavuz’u ‘İyi ki Varsın’ diye hicveden gazeteciler ifade verdi.

BOLD – Adapazarı Akşam Haberleri gazetesi imtiyaz sahibi Mustafa Sarı, Yazı İşleri Müdürü Sedat Balta ve Haber Müdürü İsmail Erken, AKP Sakarya Milletvekili Ali İhsan Yavuz’a hakaret ettiği gerekçesiyle ifade verdi. Yavuz’un “Medya güzellikleri yansıtmıyor” cümlesini manşet yapan gazetecilerden İsmail Erken gelişmeyi sosyal medya hesabından duyurdu.

Adapazarı Akşam Haberleri gazetesi Yavuz’un “Medya güzellikleri yansıtmıyor” cümlesi akabinde kendisine özel sayı hazırlayıp yayımlamıştı. Gazete 1’inci sayfadaki bütün haberlerini bir şekilde AKP’li Yavuz’a bağlamıştı.

HDP’de koronalı vekil sayısı 3’e çıktı

Okumaya devam et

Popular