Bizimle iletişime geçiniz

Medya

‘Güldür Güldür Show’ neden hedefte?

Türkiye’nin gündemindeki siyasi ve toplumsal olayları hicvettiği skeçleriyle milyonları güldüreni Güldür Güldür Show, iktidar ve yanlılarının zaman zaman hedefi oldu. Son olarak ‘Fenomen Cenazesi’ adlı skece imamlardan daha önce görülmemiş tepki geldi. Değerlerimiz ayaklar altına alınıyor diyen imamlar, RTÜK’ten programın cezalandırılmasını istedi.

BOLD – Show TV’de yayınlanan komedi programı ‘Güldür Güldür Show’ yine bir skeciyle gündemde. Küpeli ve parmak arası terlik giymiş bir imamın yer aldığı skeç imamları rahatsız etti. Türk Diyanet-Sen, yapılanın “dini değerlerini ve dini inançlarını alaya almak” olduğunu öne sürüp RTÜK’ü göreve çağırdı.

Türk Diyanet Vakıf-Sen Bursa Şube Başkanı Hilmi Şanlı skeçle ilgili, “Müslüman milletimizin gözünün içine baka baka değerlerimiz ayaklar altına alınıyor adına da şov denilerek kahkaha attırılıyor” diye konuştu.

Söz konusu skeç Güldür Güldür Show’un ilk gündeme geldiği skeç değil. Daha önce Havuz medyası olarak bilinen AKP yanlısı haber yapan kanalları konu alan skeç de çok konuşulmuş, iktidar ve yanlılarının tepkisini çekmişti. Skeçte haber toplantısı yapan kanal yöneticilerinin iktidar aleyhine haberleri lehe çevirme çabaları işleniyor.

Skeci köşesinde değerlendiren Türkiye gazetesi yazarı Fuat Uğur, Güldür Güldür Show’da yapılan medya eleştirisine sert tepki gösterdi. Havuz medyasına yapılan göndermelere sinirlenen Uğur, Kemal Kılıçdaroğlu’nun eleştirilmemesini eleştirdi.

DAMADIN İSTİFASI

‘Güldür Güldür Show’un 247’nci bölümünde Berat Albayrak’ın istifası ti’ye alındı. ‘İstifa’ skecinde ekonomi programında konuşan ve ekonomiyi öven konuşmacılar yer aldı. Ekonomist rolünü canlandıran Onur Atilla ekonomiyi öven açıklamalarına devam ederken istifa haberinin gelmesiyle “söyleyeceklerim bitti” dedi. Skeçte programın sunucusu rolünü oynayan Murat Akkoyunlu ise “Sadece Ekonomi programı reklam arasına girecek. Lütfen bizden ayrılın” dedi. O anlar sosyal medyada da gündem oldu.

TORPİL KONUSU

Geçen Aralık ayında ise, Güldür Güldür ekibinin hedefinde Türkiye’de yaygın olan ‘torpil’ konusu vardı. Türkiye gündemine ilişkin yaptığı skeçlerle gündeme gelen programın 248’inci bölümünde, bir milletvekilinin yeğenine yapılacak olan torpil konusu işlendi.

“Bir bir aileyiz” sloganıyla eğitim verdiklerini belirten Mahir İpek’in canlandırdığı rektör karakterinin “soyağacımı öğrenmek için çalışan listesine bakıyorum” repliği ise çok konuşuldu.

Güldür Güldür Show’un eleştirel skeçleri toplumda geniş yankı buluyor. Sosyal medyada viral olan videolar milyonlarca kişi tarafından izleniyor. Bu da AKP iktidar ve yanlılarını rahatsız ediyor.

‘Montaj Çetesi’nin hedefinde yine A Haber var!

Medya

BirGün bunu da mı görecektik?

Muhalif ve insan haklarına duyarlı olduğu iddiasıyla yayın yapan BirGün gazetesinin, Furkan Vakfı üyelerine camide biber gazlı saldırı haberinde kullandığı ‘gerici’ ifadesi şaşkınlık yarattı.

BOLD – Gaziantep’te itikaf ibadeti geleneğini sürdürmek isteyen Furkan Vakfı üyeleri, dün polis engeliyle karşılaştı. Pandemi bahanesiyle camiyi basan polis, postallarıyla camiye girmeye çalışırken, onlara vakıf üyeleri engel oldu. Botlarını çıkararak tekrar camiye dalan polis, oruçlu cemaatin yüzüne biber gazı sıktı. Müdahale sonrası 50 vakıf üyesi gözaltına alındı. Polisin camide ibadet etmek isteyenlere yönelik sert müdahalesi büyük tepki topladı.

Basında da geniş yer bulan olay BirGün gazetesinde, en az polis baskını kadar tepki çeken bir başlıkla servis edildi. Gazete haberi sosyal medya hesabından: “Camide itikaf yapmak isteyen gerici Furkan Vakfı üyelerine polisten biber gazlı müdahale” olarak duyurdu.

AKP’Yİ BESLEYEN DİL

İnsan hakları konusunda duyarlı olduğu iddiası taşıyan gazeteye HDP’li Hüda Kaya’dan çok sert tepki geldi. Kaya paylaşımında: “Bu nasıl bir muhalefet dilidir? Bu rezil AKP zihniyetini bu dil besliyor. Böyle iktidara bu dil ile mi muhalefet edilir? Gericilik sadece dincilikte yoktur. Her ideolojinin, her yapının bağnazlığı bir gericiliktir” ifadelerini kullandı.

ELİMİZDE BİR ŞEY KALMAZ

CHP İstanbul Milletvekili Cihangir İslam da vakıf üyelerine geçmiş olsun dileklerinin ardından BirGün’ün başlığını eleştiren bir paylaşımda bulundu. İslam, “Bir arada yaşamanın, sivil toplumu güçlendirmenin, toplum sözleşmesinin önündeki en büyük engel ideolojik dilin ve kavramların ‘öteki’ye dayatılması. Bu dil gazeteciliği teslim aldığında elimizde ‘Pravda ve Al Ahram’lardan gayrı bir şey kalmaz” dedi.

SAKINCALI DİL

BirGün’ün dilini gazetecilik açısından sakıncalı bulan gazeteci Cünety Akman da, “Birgün’ün “gerici” sıfatını kullandığı o sosyal medya paylaşımı siyaseti boşverelim gazetecilik açısından da hatalı. Başkalarının olası hatası bu hatayı ortadan kaldırmıyor” dedi.

Denize girecek kadar Almancam var

Okumaya devam et

Medya

Diyanet TV TRT olma yolunda: Sermayesini 25 milyon TL’ye çıkardı

2018 yılında Türkiye Diyanet Vakfının iştiraki olarak 275 bin lira sermayeyle kurulan Diyanet TV’nin, üç yılda sermayesini 25 milyon 275 bin TL’ye çıkarması dikkat çekti.

BOLD – Türkiye Diyanet Vakfı tarafından 17 Mayıs 2018 tarihinde kurulan Diyanet TV, sermayesinde artışa gitti. 22 Nisan 2021 tarihli Ticaret Sicil Gazetesi kayıtlarına göre, Diyanet TV’nin yayıncı şirketi Vakıf Medya Sanat Radyo Televizyon Anonim Şirketi, sermayesini 25 milyon 275 bin TL’ye çıkardı. Şirket, Mayıs 2018’de 275 bin TL sermaye ile kurulmuştu.

ANKA’nın haberine göre, Diyanet TV’nin yayıncı şirketi Vakıf Medya’yı yöneten Türkiye Diyanet Vakfı’nın mütevelli heyeti başkanlığını Diyanet İşleri Başkanı Prof. Dr. Ali Erbaş yapıyor. Diyanet Vakfının mütevelli heyetinde, Ankara Ticaret Odası Başkanı ve AKP’li Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan’ın kuzeni Gürsel Baran da yer alıyor.

16 Ağustos 2018 tarihinde TRT’nin uydu frekanslarından yayın hayatına başlayan Diyanet TV, 1 Aralık 2018 tarihinden itibaren kendisine tahsis edilen TURKSAT frekansları üzerinden yayına devam etti. UTELSAT uydusu üzerinden Avrupa ülkelerine, YAMAL uydusu üzerinden Orta Asya ülkelerine de erişen kanal, Digitürk, D-Smart, Tivibu, Turkcell TV üzerinden de izleyicilere ulaşıyor.

Diyanet esnaftan ödeyemediği kirasını faiziyle istedi

Okumaya devam et

Medya

Yürü ya Şenol: Turkcell’de 56 bin lira maaşlı koltuğa oturdu

Yenilenen İstanbul seçimleri sonucunu 15 saat boyunca açıklamayan Anadolu Ajansının Genel Müdürlüğü görevinden kısa süre önce alınan Şenol Kazancı, 1 hafta geçmeden Varlık Fonunun yönettiği Turkcell’e yönetim kurulu üyesi oldu. Kazancı’nın 56 bin TL maaş alacağı açıklandı.

BOLD – 6 yıldır sürdürdüğü Anadolu Ajansı Genel Müdürlüğü görevinden alınan Şenol Kazancı, Türkiye Varlık Fonunun (TVF) en büyük hissedarı olduğu Turkcell’in yönetim kurulu üyeliğine getirildi.

Turkcell’den, Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) yapılan açıklamada şirket yönetimine TVF’nin aday göstermesiyle 3 yıl süreyle görev yapmak üzere Kazancı’yla birlikte Hazine ve Maliye Bakan Yardımcısı Bülent Aksu, Figen Kılıç, Ziraat Bankası eski Genel Müdürü Hüseyin Aydın ve Berat Albayrak’ın Hazine ve Maliye Bakan Yardımcılığı yapan Tahsin Yazar seçildi.

Turkcell’in açıklamasında, “TVF’nin önergesinin oylanması neticesinde, SPK uygun görüşü ile Bağımsız Yönetim Kurulu üyeliklerine Afif Demirkıran, Nail Olpak, Hüseyin Arslan’ın ve Yönetim Kurulu üyeliğine Julian Michael Sir Julian Horn-Smith’in Yönetim Kurulu üyesi olarak 3 yıl süreyle görev yapmak üzere seçilmelerine” karar verildiği belirtildi.

NET MAAŞI 56 BİN TL

Şirketten KAP’a yapılan bildirimde, 3 yıl süreyle atamaları yapılan yönetim kurulu üyelerinin aylık net kazancı ise 56 bin TL olacağı vurgulandı.

Turkcell yönetimine atanan Kazancı, Anadolu Ajansı Genel Müdürlüğünü 7 Nisan’da Kartal İmam Hatip Lisesi mezunu TRT Genel Müdür Yardımcısı Serdar Karagöz’e devretmişti.

Amiraller Bildirisi’nde ikinci dalga: 7 emekli amiralin evi aranıyor

Okumaya devam et

Popular

0Shares
0